Αρθροπλαστική γόνατος

Αρθοπλαστική Γόνατος

Ο πόνος αποτελεί το πρώτο σύμπτωμα της πάθησης. Αρχικά εμφανίζεται μετά από κόπωση και στη συνέχεια μετά από παρατεταμένη ακινησία. Πολλές φορές οι ασθενείς αναφέρουν πως δυσκολεύονται να σηκωθούν από το κρεβάτι ή μετά από παραμονή σε κάθισμα για λίγη ώρα. Αργότερα ο πόνος γίνεται συνεχής ακόμη και κατά την ανάπαυση και μερικές φορές ξυπνάει τον ασθενή τη νύχτα. Ο πόνος είναι δυνατόν να διαρκέσει από μερικές μέρες έως και μήνες.

Η δυσκαμψία αποτελεί το δεύτερο σύμπτωμα και μπορεί να οδηγήσει ακόμη και σε περιορισμό της κίνησης της άρθρωσης. Η παραμόρφωση αποτελεί την τελική κατάληξη της πάθησης.

- Τι είναι η αρθροπλαστική γόνατος;

Πρόκειται για χειρουργική επέμβαση όπου αντικαθιστάται η άρθρωση του γόνατος με μεταλλικά και πλαστικά εμφυτεύματα.

Η τεχνική είναι ανώδυνη και αναίμακτη. Μετεγχειρητικά η κινητοποίηση είναι άμεση και με πλήρες εύρος κίνησης του γόνατος. Η παραμονή του ασθενούς στο νοσοκομείο είναι συντομότερη (2-3 ημέρες) και τέλος ο ασθενής μετά από 15-20 ημέρες μπορεί σταδιακά να επανέλθει στις καθημερινές του δραστηριότητες.

- Η αρθροπλαστική γόνατος χωρίζεται σε:

Μερική αρθοπλαστική γόνατος : Όπου αντικαθίσταται μόνο το φθαρμένο μέρους του γόνατος.

Ολική αρθοπλαστική γόνατος : Στην ολική αρθροπλαστική γόνατος αποτελείται από ένα μεταλλικό εμφύτευμα στο άκρο του μηριαίου οστού, έναν μεταλλικό και πλαστικό αποστάτη στο άνω μέρος του κνημιαίου οστού και, αν χρειάζεται, ένα πλαστικό κουμπί στην επιγονατίδα.

- Ανάρρώση

Ο ασθενής συνήθως, για να αναρρώσει πλήρως χρειάζεται 2-3 μήνες. Φυσικά κάθε περιστατικό είναι ξεχωριστό.